Tuesday, June 03, 2008

Laura Marling, darling!


Har förälskat mig i denna underbara tjej vid namn Laura Marling. Hennes debutskiva Alas I Cannot Swim kom ut för ett tag sedan men av någon anledning så lyssnade jag inte på den ordentligt förrän så sent som i slutet av förra veckan. Jag blev helt såld direkt! Kan mycket väl vara årets bästa platta än så länge för min del. Det trodde jag aldrig när jag drog igång den måste jag erkänna. Hon har en sådan fängslande och egen röst som i kombination med de vackra arrangemangen gör att jag faller pladask. Violinisten på plattan förtjänar också mycket beröm, otroliga stråkpartier emellanåt. För tillfället har jag fastnat speciellt för låten Night Terror, som ni kan checka nedan, men det växlar friskt. Hoppas få se henne live snart!


...oj oj oj, stråkpartiet på slutet ger mig ståpäls över hela armarna varje gång!

Edit: Den här måste ni se också! Sååå bra!

No comments: