Tuesday, June 17, 2008

No Cars Go (Fatboy Slim Edit)

Jag har länge letat efter den här och idag hittade jag två stycken radiorippar från två skilda Fatboy Slim-spelningar där den ingick. Arcade Fire och remixar brukar, som jag säkert nämnt förut, inte vara två ord som går ihop speciellt bra i min värld men den här gillade jag omgående när jag hörde den på en youtube-video från Coachella där han spelade den. Han har inte förstört låten utan bara gjort den lite mer partyaktig som man kan studsa omkring till på dansgolven. Klippte ut låten ur inspelningarna som ni kan tanka nedan. Sedan är det bara att dansa järnet!

Fatboy Slim - No Cars Go (Fatboy Slim Edit).mp3 192 kbps, LAME 3.97
2008-06-01 - Space, Ibiza Global Radio 97.6 FM, Spain.
Hör inte publiken knappt alls på den här men en DJ skriker till en gång.

Fatboy Slim - No Cars Go (Fatboy Slim Edit).mp3 192 kbps, LAME 3.97
2008-06-07 - Rockness, XFM, Scotland.
Ingen DJ på denna men publiken låter ljudligt i denna version.

RAVE!

No comments: