Friday, July 03, 2009

Hur snart är snart?

Fått lite frågor om vad jag tror Win menar när han säger att vi kan förmodligen förvänta oss en ny skiva och turné från Arcade Fire snarare än vad vi fans tror. Så jag tänkte att det är lika bra att jag skriver lite om det.

Från tidigare erfarenheter är Arcade Fires definition av 'snart' lite annorlunda mot vad åtminstone min är... Att Win nu säger att han är sugen på att spela live och vill få ut nya skivan ganska snabbt är givetvis positivt men vad det innebär rent konkret är svårt att säga. Jag tror inte man ska förvänta sig någon ny skiva förrän någon gång efter nyår fortfarande. Februari-Mars kanske. Däremot när det gäller liveframträdanden så kan det möjligtvis dyka upp några enstaka spelningar för att bekanta sig med de nya låtarna. Men räkna inte med något innan nyår. Ett ytterligare argument för det är att Bell Orchestre, där ju Richard och Sarah spelar, har en turné längs USAs västkust inplanerad så sent som i November.

Lite annan kuriosa om nya skivan är att det sägs från säkra källor att Win och Régine skrivit upp mot 40(!) nya låtar. Ibland undrar jag om de är för kreativa för deras eget bästa!

No comments: