Sunday, March 23, 2008

1 år sedan Cirkus! Tidsmaskin?

Idag är det på dagen ett år sedan Arcade Fire spelade på Cirkus. Känns som det var minst 3-4 år sedan! Mycket har sannerligen hänt sedan dess men den bestående känslan såhär 12 månader senare är densamma som direkt efter. Jag kan inte riktigt sätta ord på den underbara känslan men om ni någon gång har väntat väldigt länge på något/någon som ni älskar otroligt starkt och intensivt så tror jag ni förstår hur det känns när mötet väl sker och det blir bättre än man någonsin vågat hoppas på. Den 23:e mars 2007 kommer för alltid vara en magisk kväll för min del. En kväll jag aldrig kommer vara ens i närheten av att glömma.

Jag får fortfarande ståpäls när Régine böjer sig ner och dansar runt 2:02 in i klippet nedan och vi håller ögonkontakt där med varandra i några sekunder. Min överlägset intensivaste konsertupplevelse någonsin! Jag önskar jag kunde visa er en bild av det sprudlande lyckliga ansiktet och de gnistrande ögonen. Tidsmaskin någon?

No comments: