Wednesday, October 08, 2008

Obama vs McCain

Efter att ha sett nattens debatt mellan Barack Obama och John McCain där den sistnämnde refererade till Obama med "that one" vid ett tillfälle har jag aldrig varit mer säker på min sak att allt annat än en triumf för Obama är ett monumentalt misslyckande för USA som land vilket såklart påverkar oss här på andra sidan Atlanten. Att jag nu är säkrare än någonsin bygger inte på McCains föraktliga benämning av Obama ovan utan enbart på det sättet som senator Barack Obama vill leda USA och reformera skattesystemet för att underlätta för medelklassen. Man ska dessutom inte underskatta kraften av att ha en sådan karasmatisk och inspirationell ledare när det nu stormar som det gör med finanskrisen och den ständigt aktuella Irak-frågan.

Kan inte hålla mig från att visa er den här bilden som jag såg nånstans idag, fick mig att skratta till bara av det faktum att det är så det verkligen känns.

...just ja, det jag egentligen skulle säga var ju att ni nog bör hålla lite extra koll här på bloggen dagarna fram över...

No comments: